Handelsbetingelser

BETALING

Oelbong.dk modtager betaling med almindelige betalingskort, online MobilePay og Paypal. Vi tager ikke kortgebyrer. Du kan også finansiere dit køb med ViaBill. ViaBill finansiere beløb op til 2.000 kr. Herigennem trækkes den rente- og gebyrfrie ydelse 1 gang månedligt. Frotryder du dit køb bil din aftale med BiaBill ophøre.

Din betaling trækkes før på din konto, når varen afsendes.

Oelbong.dk krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.

LEVERING

Bestil inden kl. 16.00 på hverdage og modtag pakken den næstkommende dag. Dette gælder fra mandag til lørdag med GLS. Oelbong.dk tilbyder dig som kunde en dag-til-dag leveringssikkerhed på +98% på ordrer der er bestilt inden kl. 16:00 gennem GLS. Forsendelser i Danmark og resten af verden foretages af GLS, Danske Fragtmænd, DPD eller UPS.

Efter bestilling af din ordre modtager du en e-mail med din ordrebekræftelse. Når ordren er pakket fremsender Oelbong.dk dig om eftermiddagen ved 17-tiden en e-mail med din faktura efterfulgt af endnu en e-mail med tracking-link til at følge din pakke.

Rettidig levering forudsætter at fragtleverandøren overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos fragtleverandøren, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. Oelbong.dk kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos fragtleverandøren. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender Oelbong.dk naturligvis en ny leverance uden beregning. Lørdagsleveringer med GLS er muligt i Danmarks 100 største byer. Derfor anbefaler vi dig at kontakte din lokale pakkeshop og forsikre dig at pakkeshoppen modtager lørdagsleveringer fra GLS.

PAKKESHOPLEVERING

Når din pakke er leveret fremsender GLS både en SMS og e-mail. For at få udleveret din pakke skal du medbringe dit pakkenummer, modtagers navn samt eget billede-ID.

Såfremt du får en anden til at afhente pakken skal din ven blot medbringe eget ID samt medbringe pakkenummer og modtagers navn.

ERHVERVSLEVERING

Pakken vil blive leveret i receptionen eller til den person GLS får kontakt til ved henvendelse på adressen. Såfremt din virksomhed har et specifikt afleveringssted vil pakke formentlig leveres der. Du modtager ingen besked når varen er leveret. Den stilles typisk i receptionen med mindre andre specifikke aftaler er lavet med GLS på pågældende lokation.

PRIVATLEVERING

Når du vælger privatlevering modtager du som tidligere nævnt en e-mail fra GLS om aftenen ved 19-tiden der informerer om at pakken er scannet på det lokale GLS depot. Udover denne information bliver du bedt om at tage stilling til følgende punkter:

  1. Er du hjemme til at modtage pakken i morgen?
  2. Hvis ikke du er hjemme, må GLS stille pakken for din risiko?
  3. Hvis ikke du er hjemme og pakken ikke må stilles, skal GLS så levere din pakke i nærmeste

pakkeshop?

Hvis pakken er forsinket informerer GLS om en ny forventet leveringsdato. Såfremt du vælger at pakken blot skal leveres hjemme hos dig som først antaget, så vil du ikke få en besked når den er leveret.

REKLAMATION

Ved modtagelse af en vare med fejl og/eller mangler bedes du tage billeder af alle varens 4 kanter, indre og ydre emballage(bobleplast, brunt papir, pap, papkasse mv) og fragtleverandøren pakkelabel. Fremsend disse billeder til info@oelbong.dk straks efter modtagelse samme dag. Herefter vil vi besvare din henvendelse og forklare det næste forløb i din reklamation. Fremsendes der tilstrækkelig dokumentation og vurderes din reklamation som værende rimelighed vil du modtage et nyt produkt. Alt emballage samt varen skal bevares, og må ikke anvendes før reklamationen er færdigbehandlet.

Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler hos Oelbong.dk som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Dog gælder at ved modtagelse af ordrer med Danske Fragtmænd skal reklamationen falde ved modtagelse eller senest samme dag ved skade både til vognmanden og til Oelbong.dk.

Reklamerer du som virksomhed gælder almindelige reklamationsregler. Såfremt du som virksomheder modtager en pakke/palle med fragtmanden med en skade skal du reklamere om skaden til fragtleverandøren og Oelbong.dk samme dag denne modtages. Du skal underskrive modtagelsen, dog med forbehold for at pakken/pallegodset er beskadiget. Dette gælder med K. Hansen Transport og Danske Fragtmænd.

Varereturnering foregår ved at kontakte Oelbong.dk, hvorefter Oelbong.dk arrangerer en afhentning på din adresse eller alternativt skal du afleverer returpakken i nærmeste pakkeshop. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til: E-mail: info@oelbong.dk eller telefon: +45 70 40 40 30

Ved erhvervskøb er reklamationsfristen 3 måneder.

FORTRYDELSESRET

Oelbong.dk yder 100 dages fortrydelsesret. 85 dage til at meddele fortrydelse af købet og herefter 15 dage til at sende pakken retur. Meddelelsen skal gives via mail info@oelbong.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder i bunden af disse betingelser. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

tilfælde af en værdiforringelse som du hæfter for, vil denne fratrækkes købsbeløbet.

RETURNERING

Du skal sende din ordre retur til os hurtigst muligt, dog senest 15 dage efter du har fortrudt dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Returneres din ordre med manglende original emballage kan dette medføre en begrænset tilbagebetaling. Ønsker du at være sikker på at modtage alle dine penge retur, så anbefales det at alt returneres som det er modtaget.

Du kan fortryde et køb, selvom varen er blevet brugt. En vare er kun brugt, hvis den bruges ud over, hvad der er muligt ved at afprøve varen i en fysisk butik. Hvis varen er brugt, skal der laves en konkret vurdering af, hvad varen som brugt kan sælges for til en anden forbruger. En evt. værdiforringelse vil fratrækkes i tilbagebetalingen.

Hvis du modtager en forkert eller ødelagt vare og ønsker at få denne returneret, da fremsender vi dig en label du kan påsætte pakken. Såfremt du ønsker at benytte en anden leveringsform end den billigste standard returnering som Oelbong.dk tilbyder vil du selv hæfte for differencen.

Oelbong.dk modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, sendt til privatadresse eller til pakkeshop. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller du afleverer pakken personligt hos os på lageret, efter aftale.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

I næste punkt fremgår det hvilken adresse en varereturnering skal sendes eller leveres til.

AFHENTNING & VARERETURNERING

Både afhentning og varereturnering foregår til nedenstående adresse:

Oelbong.dk ApS
Springbjergvej 16
7183 Randbøl

Ved afhentning bedes du kontakte Oelbong.dk på e-mail info@oelbong.dk eller på telefon 70 40 40 30 for at aftale afhentningsdato og -tidspunkt således vi sikrer at vores lagermand har din pakke klar når du ankommer til vores lagerhal.

PERSONDATAPOLITIK & COOKIES

For at indgå en aftale med Oelbong.dk skal følgende oplysninger registreres fra dig: Navn, adresse, telefonnummer og e-mail. Disse informationer registrerer og videregiver Oelbong.dk for at kunne sende varen til dig. Din IP-adresse registreres også, den vil typisk kun blive brugt i en eventuel politiefterforskning. Generelt for alle dine oplysninger bliver de på intet tidspunkt tilgængeliggjort overfor tredjepart, overdraget eller solgt. Dine informationer opbevares trygt hos Oelbong.dk og den er kun tilgængelig for betroet personale. Nogle af vores samarbejdspartnere behandler også dine persondata, men dataen behandles udelukkende på Oelbong.dk’s vegne og samarbejdspartnerne må ikke anvende dataen til egne formål.

Hos Oelbong.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod den registrering vi har gjort om dig, og du har ret til at vide hvilke oplysninger vi har om dig. For at du kan modtage disse informationer skal du blot rette henvendelse på info@oelbong.dk. Dette gør sig gældende jævnfør Persondataloven.

For mere information om vores persondatapolitik og cookies, klik da på linket i footeren ”Persondatapolitik”.

KLAGEADGANG

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Oelbong.dk pr. e-mail info@oelbong.dk eller pr. telefon +45 70 40 40 30. Hvis det ikke lykkes os at finde en mindelig løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

www.forbrug.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her: www.ec.europa.eu/odr

Ved indgivelse af klage skal du angives vores emailadresse: info@oelbong.dk

Fortrydelsesformular

Nedenfor ses Oelbong.dk’s standard fortrydelsesformular som skal udfyldes og returneres sammen med den pakke du ønsker at returnere.

Handelsbetingelserne er senest opdateret 03.01.2020